فرمان هیدرولیک (چگونگی کار فرمان هیدرولیکی)

فرمان هیدرولیک (چگونگی کار فرمان هیدرولیکی)


فرمان هیدرولیک چیست؟

با سلام خدمت شما عزیزان امروز قصد داریم درباره فرمان هیدرولیک و چگونگی کار فرمان هیدرولیکی

توضیحاتی را عرض کنیم.

با گروه صنعتی پارس جک همراه باشید.

فرمان هیدرولیکی

اتومبیلی ک دارای فرمان هیدرولیک میباشد کار را برای راننده بسیار راحت و دل نشین میکند.

در واقع این فرمان نوعی اهرم کمکی است که در مواقع دور زدن و پیچاندن فرمان به راننده کمک چندانی میکند

که این دستگاه سبب شده است که رانندگی برای رانندگان بسیار راحت و دل نشین ترشود.

فرمان هایی که دارای چنین منبع انرژی هستند که کار راحت تر میکنند هیدرولیکی هستند.

 

علت راحتی کار در فرمان هیدرولیک چیست؟

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید بدانید علت راحتی کار و روان شدن فرمان در فرمان هیدرولیکی چیست!

زمانی که راننده فلکه فرمان را میچرخاند منبع روغنی تحت فشار قرار میگیرد و این روغن که تحت فشار قرار میگیرد

بیشتر کارچرخاندن را انجام میدهد

 

اغلب فرمان های هیدرولیکی همان فرمان های دستی اند که یک بوستر به آنها اضافه شده است.

بوستر ها شامل یک پیستون و یک سیلندر است که با روغن کار میکنند در واقع یک پیستون و یک سیلند هیدرولیک هستند

که داخل پیستون محفظه پیستون ، سیلندر روغن را فشرده میکند و باعث راحت چرخاندن فلکه فرمان میشود.

 

اجزا هیدرولیک

 

 

اجزا سیستم فرمان هیدرولیکی

سیستم فرمان هیدرولیک دارای یک شیر تنظیم ، سیلندر به علاوه دارای پمپ هیدرولیکی ، مخزن روغن و شیلنگ های تحت فشار روغن میباشد.

حتما این مقاله را نیز مطالعه کنید
معرفی هونینگ سیلندر(همراه ویدئو کوتاه)

مخزن ممکن است به پمپ یا جدا از آن نصب شود.

همچنین فیلتر روغنی در مخزن و یا در شیلنگ نصب میشود

تا از ورود گرد و غبار و ذرات نا خالصی داخل روغن جلوگیری کند.

برخی از سیستم های فرمان هیدرولیک روغن سرد کن هم دارند.

 

شیلنگ ها و اتصالات

اغلب فرمان های هیدرولیکی یک شیلنگ تحت فشار روغن و یک شیلنگ برگشت روغن دارند

شیلنگ ها و اتصالات مسیر بین پمپ و شیر تنظیم را به وجود می آورند و این دو را به یک دیگر متصل مکنند.

این قطعات به شکلی طراحی شده اند که فشار بالا خم و راستی مداوم و دمای بالا را تحمل میکنند.

به این نکته هم باید توجه داشت که شیلنگ ها ضربان ناشی از صدای پمپ را نیز کاهش میدهند.

 

 

فرمان هیدرولیک

 

روغن سرد کن

اغلب اتومبیل های کولر دار و آنهایی که دمای محفظه موتورشان زیاد است

سیستم هیدرولیکی فرمان  اتومبیلشان به یک روغن سرد کن کوچک مجهز میباشد.

این روغن سرد کن باعث جلوگیری از بالا رفتن دمای روغن و همچنین صدمه دیدن کاسه نمد ها و پره های پمپ و سایر قطعات میشود.

روغن سرد کن ها ممکن است به شکل حلقه ی ساده ی لوله ایی شکل باشند.

 

روغن فرمان هیدرولیک

برای سیستم های فرمان هیدرولیک از روغن های مختلفی استفاده میشود.

بعضی از سازندگان مصرف روغن از نوع f یا روغن جعبه دنده خودکار را توصیه میکنند.

سایر سازندگان روغن مخصوص فرمان هیدرولیک را توصیه میکنند.

 

امیدواریم این بخش از توضیحات ما مورد پسند شما عزیزان قرار گرفته شده باشد.

حتما این مقاله را نیز مطالعه کنید
معرفی سیستم هیدرولیک

با مقالات و آموزش های دیگر ما با ما همرا باشید.

2 دیدگاه

  • سلام.خودرو بنده سمند ef7 است تازگیها وقتی ماشین سرده فرمان کمی سفت میچرخه وبر خلاف گفته فوق رادیات هم گویا نداره.سوال من ./ممکنه روغنش کثیف وخاکی باشه . چون بعداز حدودچند بار فرمان پیچیدن بهتر میشه ولی نه مثل اولش.کسی در این باره کمکم میکنه؟ با تشکر از بادران عزیز.

پاسخ دادن به رضا لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =

خانهسوالاتتماسارتباط با ما