انواع ابزار های تراشکاری (رنده)
انواع ابزار های تراشکاری (رنده)
اکتبر 24, 2017
انواع سطوح و زوایای رنده های تراشکاری
نوامبر 1, 2017

علت ایجاد مشکل در جک های هیدرولیک

ساخت جک

با سلام!! امروز قصد داریم درباره ایجاد مشکل در جک های هیدرولیک و سازه های هیدرولیکی مطالبی خدمت شما عزیزان عرض کنیم

با ما همرا باشید.

مشکل در جک های هیدرولیک

 

در ابتدا برای بررسی مشکلات جک های هیدرولیک خود ، باید جزییات جک خود را بشناسید

و بتوانید عیب یابی کنید.

یکی از مشکلات عمده در جرثقیل ها و ساز های هیدرولیک خالی کردن جک های هیدرولیک میباشد

اصطلاح خالی کردن جک های هیدرولیک به این معنی است که جک در زیر فشار در حالی که هیچ فرمانی به آن صادر نمیشود

و باید در جای خود به صورت ثابت باقی بماند

در زیر فشار در جای خود باقی نمی ماند و عقب نشینی کرده و جمع میشود

در معماری جک هیدورولیک استاندار هایی طراح را واردار به

استفاده برخی از قطعات میکند تا سلامت ماشین حفظ شود

یکی از این استاندارد ها استفاده از سوپاپ یک طرفه برای جک هایی که تحت فشار فیدبک هستند (فشار ناشی از سنگینی عمودی بروی جک)

یعنی اینکه در سیستم هایی که دارای فشار معکوس هستند (فیدبک) باید از سوپاپ یک طرفه برای

جلوگیری از فشار و جمع شدن جک و همچنین برای عدم اصطحکاک استفاد کرد

 

و حالا این سوال برای شما پیش میایید که در تمام جک های هیدرولیک جرثقیل سوپاپ یک طرفه وجود دارد و

اگر جک زیر فشار ثابت باقی نماند و به اصطلاح جک خالی کرد آیا فقط مشکل از سوپاپ میباشد؟

 

و همچنین اگر جک خالی کرد و مشکل داشت و ایراد از سوپاپ نبود از کجا بفهمیم مشکل از کدام قسمت به وجود آمده؟

 

 

مشکل جک های هیدرولیک

 

در یک جک دو طرفه که از یک طرف دارای سوپاپ میباشد به دو علت موجب خالی کردن جک میشود.

  1. خرابی سوپاپ جک و برشگت روغن از مسیر
  2. خرابی آببندی پیستون و پکینک ها و نشست روغن از سمت فشار سیلندر

 

در هر کدام از مورد های ذکر شده خالی کردن جک دقیقا به صورت مشابه میباشد و هیچ تفاوتی وجود ندارد

حال ما از کجا میتوانیم بفهمیم مشکل از کدام سمت جک میباشد؟

 

مشخص است که در صورت خرابی سوپاپ روغن میبایست از همان جهت ورود برگشت داده شود

و هرچقدر جک هیدرولیک با سرعت بیشتری پایین برود مقدار برگشت روغن نیز بیشتر می باشد.

 

برای تشخیص این مسئله کافی است که جک هیدرولیک را در حالت باز قرار دهیم و شیلنگ متصل به سوپاپ را جدا کنیم و شیر سوپاپ را باز کنیم

اگر نشتی روغن را حس کردیم پس مشکل قطعا از سوپاپ جک میباشد.

 

حال برای اینکه بفهمیم مشکل از آببند های جک میباشد

جک های زیر جرثقیل را در زاویه تقریبا 45 در جه قرار میدهیم و شلنگ سوپاپ جک را باز میکنیم

در هنگام باز کردن شیلنگ سوپاپ جک در صورتی که جک تحت فشار می باشد مراقب باشید زیرا ممکن است از شیلنگ جک روغن به بیرون بریزد

بعد از جدا سازی شیلنگ سوپاپ جک میتوانید انگشت خود را بروی ورودی سوپاپ قرار دهید و هرگونه نشتی را به راحتی حس کنید

اگر نشتی رخ نداد مشکل از آببندی جک میباشد.

 

 

 

امیداوریم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

با مطالب دیگر سایت پارش جک با ما همرا باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − چهار =